Patrocinis culturals

Museu Carmen Thyssen Andorra

El Museu Carmen Thyssen obre les portes el 16 de març del 2017 a la planta baixa de l’antic Hotel Valira, d’Escaldes-Engordany. El Museu, un dels equipaments culturals de referència a Andorra, ofereix exposicions temporals anuals amb obres del fons de la Col·lecció Carmen Thyssen-Bornemisza.

Andorra Telecom és el soci principal del Museu. Hi aporta les quatre pantalles interactives destinades a contextualitzar les obres i els autors de les exposicions temporals que s’hi realitzen.

D’aquestes pantalles, n’hi ha tres de 46 polzades que estan ubicades a la sala i que, en tot moment, els visitants les poden utilitzar tant per obtenir informació complementària com per ampliar l’obra i visualitzar el detall del traç de l’artista. L’altra pantalla, de 52 polzades, està localitzada a l’espai EduCarmen Thyssen, que disposa d’una sala pròpia i ofereix activitats pedagògiques i tallers educatius complementaris a l’exposició.

Cirque du Soleil

Els espectacles exclusius del Cirque du Soleil s’han convertit en el gran esdeveniment turístic i cultural de l’estiu a Andorra, amb un volum d’assistents d’unes 100.000 persones.

Andorra Telecom, com a soci tecnològic de l’organització, proveeix el Cirque du Soleil de diversos serveis de telefonia fixa i Internet, i garanteix les comunicacions i la connectivitat per al desenvolupament normal de l’esdeveniment.

La companyia canadenca va desembarcar a Andorra l’estiu del 2013 amb el muntatge Scalada gràcies a Andorra Turisme per animar les nits del mes de juliol, amb un muntatge fet a mida del país. El Parc Central és la seu del muntatge Scalada, que es reinventa any rere any i que cada nit congrega 5.000 espectadors.

Land Art

Andorra Telecom, juntament amb nombroses institucions del país, dona suport a la II edició d’Andorra Land Art 2017, una biennal d’aquest moviment artístic que relaciona estretament l’obra i el paisatge en el qual es mostra.

La Biennal presenta una cinquantena d’obres d’artistes vinguts d’onze països, que amb les seves obres valoritzen el patrimoni cultural i natural d’Andorra. Les peces es reparteixen en quatre grans eixos expositius: el Camí dels Drets Humans, la Fàbrica de la Llana, Els Miradors i la Zona Ras. Andorra, amb els seus excel·lents escenaris naturals, és, indubtablement, un marc ideal per desenvolupar aquest certamen.

L’Andorra Land Art se celebra entre el 28 d’abril i el 28 d’agost.

Voluntariat per la Llengua

El programa Voluntariat per la llengua és un dels eixos de la política lingüística del Govern d’Andorra. Impulsat pel Departament de Política Lingüística del Govern d’Andorra, té el suport d’Andorra Telecom.

Voluntariat per la llengua és un projecte de participació lingüística que consisteix a unir persones catalanoparlants amb d’altres que volen reforçar l’aprenentatge de la llengua catalana. És una manera no acadèmica i distesa d’aprendre a expressar-se i de relacionar-se en català.

L’objectiu és aconseguir que l’aprenent pugui mantenir una conversa distesa en català, no es tracta de fer ni de rebre una classe. Les parelles es fan segons la disponibilitat horària i la parròquia que escullen els voluntaris i els aprenents.