AVATEL TELECOM

Andorra Telecom fa un nou pas en l’estratègia d’internacionalització de la seva activitat amb la compra del 37 % de les accions d’Avatel Telecom. La companyia espanyola presta serveis d’Internet, telefonia, televisió i emmagatzematge de dades amb una forta implantació a la Costa del Sol (Màlaga), la Costa Blanca (Alacant) i al Camp de Gibraltar (Cadis).

L’operadora de telecomunicacions, que té entre els seus clients molts residents estrangers establerts a la costa espanyola, disposa d’una xarxa troncal de fibra òptica de darrera generació de més de 220 km de llargada.

L’operació converteix Andorra Telecom en soci tecnològic de l’empresa espanyola de telecomunicacions. L’acord preveu la prestació des d’Andorra de serveis anuals com són el monitoratge de la xarxa a través del centre d’operacions d’Andorra Telecom, suport tècnic en sistemes o l’atenció telefònica a través del contact center ESPIC.

MÁSMÓVIL

Andorra Telecom procedeix aquest 2017 a la venda de les seves accions a l’operadora de telecomunicacions espanyola, Másmóvil. La companyia andorrana disposava d’un 2,7 per cent dels títols fruit de la seva participació, el juliol del 2016, en ampliació de capital per finançar les adquisicions de les operadores Pepephone i Yoigo.

En total, Andorra Telecom va destinar a aquesta operació, un total de 10,5 milions d’euros. Les accions de l’operadora espanyola van experimentar una espectacular revaloració arran del seu creixement en el mercat i la sortida al mercat continu espanyol.

La desinversió es produeix a finals del 2017 amb la venda de la totalitat de la participació amb una rendibilitat superior al 350 % i que representa per a la companyia andorrana unes plusvàlues de 26,7 milions d’euros.

ESPIC

El contact center Espic, que presta serveis d’atenció al client a empreses terceres, tanca el seu segon any d’activitat amb creixement de la xifra de negoci, dels resultats i del nombre de treballadors. Espic és una empresa creada per Andorra Telecom i la societat Medios ST, localitzada a l’edifici Els Arcs de la Massana.

La societat ha consolidat al llarg del 2017 la seva cartera de clients, que inclou importants empreses multinacionals i clients locals, i ha incrementat la xifra de negoci un 130 per cent fins a assolir els 1,4 milions i uns resultats de 287.000 euros.

L’augment d’activitat ha anat acompanyada del creixement de la plantilla de l’empresa, que tanca l’any amb 59 treballadors, i ha obligat a ampliar les instal·lacions a una nova planta del mateix edifici.