Particulars

Telefonia i Internet

Els usuaris d’Andorra Telecom s’han beneficiat aquest 2017 del canvi de la fibra òptica, que ha suposat no només una reducció del 80 % de les incidències sinó que ha permès un augment important de la velocitat d’accés a Internet de 100 Mbps a 300 Mbps i una velocitat mitjana de 285 Mbps. El projecte, que ha estat qualificat amb una nota de 8 sobre 10 en les enquestes de satisfacció, ha representat la substitució de les caixes de fibra òptica a totes les llars i empreses del país.

A més a més, durant aquest canvi, Andorra Telecom ha apostat per proposar als seus clients nous routers amb gestió remota de l’aparell integrada en l’oferta, per millorar la resolució d’incidències. El volum de dades d'Internet també s'ha incrementat fins arribar als 500 GB per als clients residencials i sense límit per a les empreses.

El paquet Triple Play (telefonia fixa + accés a Internet + televisió IP) segueix sent l’opció més apreciada pels nostres clients particulars (33 %). El nombre d’abonaments a Internet amb fibra òptica s’ha incrementat un 6 % aquest 2017.

Televisió IP Movistar+

Durant el 2017 s‘han afegit a l’oferta de Movistar Familiar els canals eSports, Movistar Series Xtra, GolTv, Eurosport 1 i Eurosport2. S’han activat canals temàtics puntuals com Movistar Star Wars, James Bond, Princesas, Disney Pixar. La penetració de la televisió IP respecte al total de clients amb fibra òptica se situa en un 44,5 %, amb un total de 13.912 clients.

Pel que fa l’App Movistar+ en diferents dispositius, s’han captat 1.233 usuaris nous durant el 2017, un total de 4.611 usuaris que representa una penetració del 39 % dels clients amb oferta de Movistar+.

Telefonia mòbil

Facilitar als usuaris la connectivitat des de l’estranger i incrementar les dades i les opcions per a cada perfil han estat les prioritats de la telefonia mòbil aquest 2017. La gran aposta ha estat el canvi general de l’oferta de telefonia mòbil. El volum de dades i els minuts de trucades s’han multiplicat en tots els forfets per quatre de mitjana, un fet que permet als usuaris un major ús de l’Internet mòbil. A més, hem creat nous forfets específics que incorporen el roaming i que permeten l’ús de les dades en itinerància i sense cost afegit a Espanya, França i Portugal, les tres principals destinacions dels nostres usuaris. Aquests països representen el 95 % del tràfic anual fora d’Andorra.

En la mateixa direcció, incrementem al juliol els països amb forfet roaming diari que permet per 1,5 euros usar 100 Mbps o amb una tarifa molt competitiva, de 0,05 euros/MB. A més de cobrir la pràctica totalitat d’Europa, hi sumen els Estats Units, per facilitar l’ús del mòbil a l’estranger.

La proposta de telefonia mòbil més contractada és el Forfet 15 (36 % dels clients), que ofereix un ús moderat de les comunicacions tant de veu, com de dades i d’SMS a un preu raonable. Pel que fa als abonaments de Mobiland contracte, s’han incrementat un 7,3% respecte l’any anterior. La telefonia mòbil de prepagament representa un 23 % del total dels abonaments de telefonia mòbil.